BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Assalamualaikum..

Selamat Datang ke blog Nor Azura Ismail..
Salam Persahabatan buat semua..
Kata orang tak kenal maka tak cinta..
Perkenalan membina hubungan sesama kita..
Semoga dapat menjadi sahabat bukan hanya untuk hari ini..
Tetapi untuk selama-lamanya.. Amin..

Tuesday, June 8, 2010



Kenapa???
Menghalang mentari terbenam andai hakikatnya takut bertemu rembulan??
Apa yang terselindung di sebalik bayang yang nyatanya semakin kelam??
Di sini...
Di sudut ini..
Jatuh tersungkur menutup luka yang singgahnya dari kamu..
Tunduk merintih hiba yang dukanya kerana kamu..
Sakit mengalir deraian yang bisa tajamnya dari tingkahmu..

Di mana yang benar andai kesilapan membina saban waktu tanpa menentu??
Kaku terkubur seolah mati tapi nyawanya masih ada lesu menemani aku..
Mengimbau biasan dari pengucapan yang keihklasannya disalah erti kamu..
Apa yang terjadi tanpa disedari?
Ataukah ianya sengaja dibiarkan berlalu tanpa bertemu jalan pulang ke sudut hatiku??
Penyeri itu mungkin tahu..
Tapi bisakah ia berbisik lalu menzahirkan tiap kekesalan yang bertandang dalam nada jiwa yang kelu??

Kenapa..
yang menyoal itu aku?
yang tertanya itu aku?
yang menjawab itu apakah juga aku?

Sedangkan jawapannya pada kamu..
Tolonglah aku..
Terangkan epilog perjalanan ini..
Sinarkan lorong duka bingkisan kisah itu..
Bantulah aku..
Kerana sesungguhnya amat berat bagiku..
Menggalas kekalutan bingkisan dari sikapmu..
Hadiah luka dari pekertimu..
Tangisan hiba dari benakku..


NUKILAN;
Nor Azura Ismail
12:16 am
31 Mei 2010

0 comments: